Web Content Viewer Header SGK
Actions- ${title}
Web Content Viewer Content SGK
Actions- ${title}
Bakanlık, ‘SGK İşveren Temsilciliği Uygulamasını’ Başlatıyor
26.04.2022
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) aracılığıyla yüksek istihdam kapasiteli, çok sayıda işçi çalıştıran büyük işverenlerin, Sosyal Güvenlik İl Müdürlükleri ve Sosyal Güvenlik Merkezlerinde iş ve işlemlerini takip etmek ve geciktirmeden sonuçlandırmak için “SGK İşveren Temsilcisi” uygulamasını hayata geçiriyor.
Uygulama ile hitap edilen kesimler ve paydaşların talepleri dikkate alınarak çok sayıda işçi istihdam eden işverenlerin ve işyerlerinin başvurularını en kısa süre içerisinde almak, takip ederek sorunları hızlı ve nitelikli hizmet sunumu ile sonuçlandırmak amacıyla, taşra teşkilatındaki personellerin arasından “SGK İşveren Temsilcisi” görevlendirilecek.
Uygulama İlk Olarak Gaziantep ve İzmir’de Başlayacak
Bakanlığın sosyal güvenlik alanında yürüttüğü iş ve işlemler, SGK merkez teşkilatı ile birlikte 81 ildeki Sosyal Güvenlik İl Müdürlükleri ve ilçelerde kurulu Sosyal Güvenlik Merkezleri aracılığıyla yürütülüyor. Talep ve başvuruların alınmasından sonuçlandırılmasına kadar işlemlerin tamamına yakını elektronik ortamda gerçekleşiyor. Uygulama ile bürokrasi ve kırtasiyeciliğin en aza indirilmesi hedefleniyor.
Böylece işyerlerinde çalıştırılan ve bildirimi yapılan sigortalı sayısına göre kurum tarafından belirlenecek işverenlere taşra teşkilatı nezdindeki talep ve başvurularının öncelikle ele alınması, iş süreçlerinin kısaltılması, iş ve işlemlerin takibi yapılarak hızlı sonuçlandırılması için Sosyal Güvenlik İl Müdürlükleri ve Sosyal Güvenlik Merkezlerindeki personel arasından “SGK İşveren Temsilcisi” belirlenecek. Uygulama ilk olarak İzmir ve Gaziantep Sosyal Güvenlik İl Müdürlüklerinde başlatılacak, sonuçlarına göre diğer il müdürlükleri de dahil edilecek.
SGK İşveren Temsilcisi; memur, şef ve yönetici durumundaki personel arasından 1 asil ve 1 yedek olmak üzere belirlenerek, ad, soyad, unvan, e-posta adresi, işyeri telefon numarası ve görevlendirilen personelin temsil durumuna (asil, yedek) ilişkin bilgiler Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü/Sosyal Güvenlik Merkez Müdürlüğüne ait kurumsal e-posta adresi üzerinden ilgili işyeri işverenlerine bildirilecek. Böylece belirlenen büyük işverenlerin başvuru ve taleplerine ilişkin işlemlerin zaman kaybı yaşanmadan sonuçlandırılması sağlanacak.
Haberler
- SGK Başkanı Ceylan, A Para ve TRT Haber’e Konuk Oldu
- Başkan Ceylan: "Yapılandırma Kanununda Yüzde 60-70'lere Varan Ödeme Kolaylığı Var"
- Başkan Ceylan: “Önceliğimiz Vatandaş Memnuniyeti”
- Başkan Yardımcısı Aydin, Kayseri İl Müdürlüğünü Ziyaret Etti
- Başkan Ceylan: "Vatandaşlarımız Yapılandırmanın Getirmiş Olduğu Avantajlardan Yararlanmalı”
- Trabzon’da SGK İl Müdürleri Koordinasyon Toplantısı Yapıldı
- Başkan Yılmaz, “600 bin borçlu, toplam 30 milyar liralık yapılandırma başvurusunda bulundu”
- Başkan Yılmaz,Trabzon’da STK’lar ile Bir Araya Geldi
- Türkiye ile Azerbaycan Arasında İkili İş Birliği Toplantısı Yapıldı
- Bakan Bilgin: “Kastamonu, Bartın ve Sinop İllerinde Meydana Gelen Sel Felaketi Nedeniyle SGK Prim Borcu Ödeme Sürelerini Uzatıyoruz”
Web Content Viewer Footer SGK
Actions- ${title}